Meny
Din kundvagn

Regler & Villkor

MYCHiFi tillämpar konsumentköplagen (SFS 1990:932) och distansavtalslagen (SFS 2000:274).


Avgifter vid beställning

Som kund kan du välja mellan flera olika betalningsalternativ i vår webshop. Våra egna avgifter enligt nedan:

  • Faktura via Svea: 0 kr
  • Internetbank / kortbetalning/avbetalning: 0 kr
  • Paypal: 0 kr


Betalningssätt

Säker direkt/internetbanks betalning, faktura och avbetalning genom Svea.

Svea Checkout är en betalningslösning som stöder alla vanligt förekommande betalningsmetoder. Du behöver inte fylla i dina adressuppgifter utan anger endast e-post adress och postnummer. Är det första gången du handlar genom Svea kan du även bli tillfrågad om personnummer för att hämta din adressinformation. OBS! Det går även att slutföra köp utan att ange ditt personnummer.

Leverans sker endast till den adress där beställaren är folkbokförd om inte du begär en ändring via Svea Checkout. Väljer du faktura kommer den skickas till din e-post adress och inte via pappersfaktura för att spara på miljön.

Har du ytterligare frågor och funderingar är du välkommen att ringa Svea på 08 514 931 13 vardagar mellan 08.00 - 18.00 och helger 11.00 - 17.00. Du kan även skicka e-post till kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se

Länk till Sveas Allmänna villkor Sveas Allmänna villkor.


Företagsfaktura

Företagsfaktura: Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post eller per telefon. 


Buy & Try

Buy & Try gäller på hela Aune, Auralic, Quadral, Sbooster & Tagas sortiment (ej in-ear hörlurar). Varor som normalt lagerförs och ej på beställningsvaror eller varor i fyndhörnan, om inte annat är överenskommet.

Buy & try ger dig som kund möjligheten att dema produkten i din egen hemmiljö, istället för att stå i en stressig butik och försöka bilda sig en uppfattning. Rum beter sig väldigt olika och påverkar ljudet på olika sätt och vi ger dig möjligheten till demo av produkten i hela 30 dagar, i ditt eget hem. Skulle man av någon anledning känna sig missnöjd så är det bara att kontakta oss och vi hjälper dig med returfrakten, du får även ta del av våra fraktavtal med lägre priser. Kostnader  som blir att belasta kunden är frakten till kund och returfrakten till oss på MYC HiFi. För godkännande av retur ska varan returneras i nyskick och i originalemballage.

Ang högtalare, var uppmärksam på att högtalare kan behöva lång inspelningstid för att komma till sin rätt. Efter ett par timmar brukar man kunna få en försmak av vad som väntas men en högtalare förtjänar 100h+ innan seriös lyssning. De högtalare som vi säljer med banddiskant behöver flera hundra timmar innan de börjar sjunga. Så låt gärna högtalarna stå på dygnet runt så du snabbt samlar timmar.

Har du frågor eller funderingar så tveka inte att kontakta oss.

Buy & Try gäller varor som normalt lagerförs och ej på beställningsvaror eller varor i fyndhörnan, om inte annat är överenskommet.


Leveranser

Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar men vid hög orderingång eller beställning av vissa produkter kan leverans ta längre tid. Skulle någon av de varor du beställt  vara slut på lager meddelar vi dig så fort som möjligt. Vi förbehåller oss rätten att neka leverans p.g.a. vår eller leverantörens lagersituation, eller om vi av någon anledning inte godkänner beställningen. Om Du som kund anser att leverans dröjer så länge att Du önskar avbeställa produkten i fråga, är det ditt ansvar att ordern avbeställs innan leverans. När en order skall avbokas så görs detta genom att kontakta oss. Bekräftelse på er avbokning kommer att skickas till er e-post.

Synliga skador vid mottagande reklameras direkt till fraktbolaget. Andra skador bör anmälas till fraktbolaget inom "skälig tid" (2 månader) från mottagandet (Vänta inte längre än nödvändigt).


Ändra  beställning

Du kan fram till att din order levereras från oss ändra din order utan någon extra kostnad, observera, detta gäller inte om varan är en specialbeställning. Du kan utan kostnad avbeställa en order fram till att ordern levereras från oss,  gäller inte om ordern är en specialbeställning.


Kunduppgifter

Det är köparens ansvar att se till att den adress som uppges vid beställningstillfället är korrekt. För kunder under 18 år krävs målsmans godkännande. Beställning i annan persons namn utan dennes medgivande polisanmäles.


Personuppgifter

I samband med din registrering/beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna erbjuda dig den bästa service. Du har själv full kontroll över dina uppgifter när du loggar in på ditt konto.


Priser

Priserna på MYCHiFi`s hemsida uppdateras på regelbunden basis. Priserna är angivna i svenska kronor och frakt samt  fakturaavgifter tillkommer automatiskt i kassan på vår webshop. Priset som gäller vid beställningstillfället gäller även vid faktureringstillfället, oavsett om priserna förändras efter att beställningen gjorts. Priset som gäller är det som står på produktsidorna. Vid annan överenskommelse som vid en offert erhålls en rabattkod som används vid köptillfället

Vi reserverar oss för för fel prisangivelse.

Fyndhörnan - fynda bland demoprodukter och utgående modeller. Vad menas med demo? Produkterna kan inte säljas som nya och det kan bero på att de har varit använda, har slitet/öppnat emballage, är returnerade, reparerade eller liknande. 

OBS! Priset i Fyndhörnan gäller enbart lagerförda produkter.


Felaktig spec/information

Vi förbehåller oss för fel i information och specifikationer, på samtliga produkter på vår webbplats, även bilder på produkter.


Outlösta paket

Vid outlösta paket debiteras du för fraktkostnaden enligt ord.pris för frakt till dig och returfrakt


Ångerrätt / Returer

Som privatperson har Du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från mottagandet. För att begära ångerrätt enligt distansavtalslagen kontakta oss

Returfrakten får du alltid bekosta själv enligt distansavtalslagen § 18 och på ditt ansvar (förpackning, emballage).

Men! Däremot om du beställer ny vara så bjuder vi på returfrakten.


Citat från Konsumentverket  Distansavtalslagen SFS 2005:59:

"Om du har köpt en vara är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du har rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att undersöka den. Naturligtvis ska du vara försiktig och inte göra en mer omfattande undersökning än nödvändigt. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten."

Varan måste returneras i ursprungsskick och i sin originalförpackning. I annat fall debiterar vi kunden för kostnader som MYCHiFi lider för att återställa produkten.

Distansavtalslagen hos Konsumentverket (PDF): Distansavtalslagen. Lagtexten finns i Regeringskansliets Rättsdatabaser.

Vid ångerköp med betalningssätt Svea så skall hela faktura- eller delbetalningsbeloppet betalas in till Svea, varefter MYCHiFi aktiverar en retur.


Kunder utanför Sverige:

Tull och avgifter återbetalas inte till kunden, om kunden vill returnera varan.


Garantier och reklamationer

Vi lämnar minst 2 års garanti på alla produkter, en del produkter har upp till 5-års garanti. I och med detta slipper du dyra försäkringar och kan känna dig trygg som kund. Vid problem under garantitiden, kontakta oss så löser vi det snabbt och smidigt.

  • Aune: 2 år
  • Denon: 2 år
  • Marantz: 2 år
  • NuPrime: 2 år 
  • Sbooster: 2 år
  • Taga Harmony: Passiva högtalare 5 år
  • Taga Harmony Elektronik: 2 år
  • Taga Harmony Kablar: 5 år
  • Quadral: Passiva högtalare 5 år
  • Xindak: Kablar 5 år


Övriga produkter se tillverkarens garanti.


OBS!

2 års garanti gäller inte hörlurar, demo/service exemplar eller förbrukningsvaror, vid dessa fall gäller tillverkarens garanti. På demo och service exemplar anges garantitiden på produktsidan.


Lampgaranti

Går lampan till din projektor sönder under de första 12 månaderna, eller de första 1000 timmarna (det som kommer först) får du en ny lampa utan kostnad. Har tillverkaren en generösare garanti, så gäller den.

Garantin gäller ursprungsfel som uppstår vid normalt användande och skötsel enligt tillverkarens manual.

I händelse av fel på varan som innefattas av garantin har MYC HiFi enligt lag rätt att reparera varan för samma fel upp till tre gånger och därefter erbjuda kund ny vara med motsvarande prestanda, prisavdrag eller hävande av köp. Om köparen har haft nytta av varan har säljaren rätt att göra ett avdrag för detta.

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss direkt.

Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!


Service

För garantiservice på dina varor kontakta en auktoriserad verkstad. Du finner dessa genom att besöka tillverkarens hemsida och kolla efter service/garanti/verkstäder.  Känner du dig osäker och behöver hjälp så tveka inte att kontakta oss.

Ha produktens modellinformation och serienummer tillgängligt tillsammans med inköpskvittot och en kort felbeskrivning när du kontaktar oss eller serviceverkstäderna. Innan du felanmäler/reklamerar din trasiga produkt så var vänlig att noggrant kontrollera att alla inställningar är korrekta. Läs  bruksanvisningen noga. Detta för att undvika att felfria produkter kommer in på service.

Om produkten ska transporteras så använd om möjligt originalemballage. Transportbolagen ersätter ej skador om produkten varit dåligt emballerad. Felbeskrivning ska bifogas samt inköpshandling.


MYCHiFi erbjuder reklamationsrätt enligt konsumentköpslagen 

Enligt konsumentköplagen  har kunden rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att köparen kan påvisa att det är fel på varan och att det inte beror på slitage eller liknande. Vad som anses som ett fel på en vara defineras av tillverkaren eller dess servicepartner. Om en vara reklameras och inga fel konstateras av serviceverkstad så får du som kund betala hela undersökningsavgiften som verkstaden tar ut (cirka 600-800 kronor).

Spara alltid fakturan/kvittot det det måste kunna visas upp för att garantin skall gälla. Vid problem kontakta oss först via e-post eller telefon, så hjälper vi dig.


Vid tvist

Vi följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.


Sekretesspolicy GDPR (General Data Protection Regulation)

MYC HiFi följer GDPR för kundens säkerhet med ett helhetsgrepp över alla personuppgifter i vår webshop. Kundens personuppgifter makuleras från vår webshop inom 2-5år beroende på produkt. (Detta på grund av garanti så vi kan spåra ordern). MYC HiFi ger dig fullständig kontroll över dina egna uppgifter, så du kan oavsett tid på dygnet gå in och ändra din medlemsprofil. Vid endast medlemsskap på webshopen och att man har inte varit aktiv på webshopen, så makuleras kundens alla uppgifter efter 12månader.

Nyhetsbrev och erbjudandeutskick: Dina personliga uppgifter kommer uteslutande att användas för att skicka dig information som kan länkas direkt till MYC HiFi. För avregistrering av nyhetsbrev så kan ni maila oss så hjälper vi till eller så finns det möjlighet att göra det själv på våran hemsida längst ner. Fyll i din epostadress och klicka på "registrera" under nyhetsbrev, så kommer du bli avregistrerad om du redan följer vårt nyhetsbrev. Vänligen notera att det ska komma upp en ruta som frågar om du vill avregistrera, varvid du bektäftar med knappen "OK". Man kan även avregistrera sig via länk i nyhetsbrevet.

Om ni har några funderingar om GDPR så hör gärna av er till oss. 


Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.